Ph.d.-prisvindere 2023

Igen i år har hvert af AU’s fakulteter anbefalet et antal ph.d.er til at modtage AUFF’s talentpris. Heraf har universitetet og Forskningsfonden i fællesskab udvalgt fem, som alle har gjort sig bemærket med en usædvanlig stærk indsats. I år uddeles prisen til en ph.d. i matematikkens didaktik, en mikrobiolog, en molekylærbiolog, en operations- og dataanalytiker og en læge. De har bidraget med ny viden om brugen af digitale undervisningsmidler, gletsjeralger, immunsystemet, affaldshåndtering og patienter med Turner syndrom.

Ph.d.-prisvinder Cecilie Carlsen Bach.

Ph.d.-prisvinder Laura Halbach.

Ph.d.-prisvinder Louise Marie Dalskov Kjerulff

Ph.d.-prisvinder Maximiliano Cubillos.

Ph.d.-prisvinder Mette Viuff.

Fakta om
ph.d.-prisen

•   Aarhus Universitets Forskningsfond indstiftede sin årlige ph.d.-pris i forbindelse med universitetets 75-års jubilæum i 2003.

•   Aarhus Universitets ph.d.-skoler indstiller på baggrund af anbefalinger fra fakulteterne et antal kandidater, hvorefter universitetsledelsen og Forskningsfonden foretager den endelige indstilling.

•   Alle modtagerne har afsluttet deres ph.d. året forinden, altså i dette tilfælde i 2022.

•   Prisen er på 50.000 kr.