Mød datterselskaberne: FEAS Erhverv og FEAS Bolig

Vidste du, at Aarhus Universitets Forskningsfond støtter den videnskabelige forskning ved Aarhus Universitet? Fonden ejer også en række datterselskaber.

To af dem er FEAS Erhverv og FEAS Bolig, som tidligere var samlet i ét selskab, men som i 2022 blev spaltet i to.

I dag har FEAS Erhverv overtaget alle erhvervsejendomme fra det gamle selskab, og alle boligejendomme, herunder kollegier, studieboliger og gæsteforskerboliger, er placeret i FEAS Bolig P/S, der i processen fik det tidligere søsterselskab Parkkollegierne A/S som datterselskab.

FEAS Erhverv og FEAS Bolig er datterselskaber af Aarhus Universitets Forskningsfond og har en ejendomsportefølje på cirka 230.000 kvm. og udlejer til Aarhus Universitet og private virksomheder.

På boligsiden har FEAS Bolig 30 gæsteforskerlejligheder i Nobelparken og 30 enkeltværelser på Vennelyst Kollegiet til internationale postdoc’er, ph.d.-studerende og andre internationale medarbejdergrupper. Desuden ejer FEAS Bolig Teknologkollegiet, som er et kollegium i fire etager. Endelig ejer FEAS Bolig 132 centralt beliggende studieboliger og seks gæsteforskerboliger i Universitetsbyen.